BluePink BluePink
XHost
Gazduire site-uri web nelimitata ca spatiu si trafic lunar la doar 15 eur / an. Inregistrare domenii .ro .com .net .org .info .biz .com.ro .org.ro la preturi preferentiale. Pentru oferta detaliata accesati site-ul BluePink
PIATA

- dimensiuni
- structura
- evolutie
- perspective

Piata auto de import (9 luni 2005) = 81.994 unitati (+80% fata de perioada similara 2004). De 5 ani consecutiv, Renault se situeaza in pozitie de leader cu o cota de piata de 21%, in crestere cu 3 pct. fata de 2004. Urmatoarele pozitii sunt ocupate de Skoda (12,8 % - in crestere vs 2004), Volkswagen (11% - mentinere vs 2004), Peugeot (9.9%- in scadere vs 2004) si Ford (6,43% - mentinere vs 2004)

Principalele segmente ale pietei sunt:
- clasa mica (pondere de 35.8% din piata totala de import);
- clasa medie (pondere de 33.8% din piata totala de import);
- clasa medie superioara (pondere de 10.9% din piata totala de import);
- clasa vehiculelor comerciale usoare (pondere de 19.5% din piata totala de import).

Din 2000 pana in prezent piata de import a crescut de la 18.300 unitati la 81 994 unitati in 2005, deci o crestere fulminanta de 4.5 ori.
Segmentele cele mai importante din punct de vedere volum au fost si continua sa fie clasa mica si medie (detinand impreuna aprox 70% din piata, in crestere cu 10 pct.)

2005 a fost un an exceptional pentru piata auto. Ultimele previziuni indica atingerea pragului de 250.000 de unitati: aproape toate marcile si-au vazut vanzarile aproape dublate fata de 2004.
Conditiile macro-economice au privilegiat indeosebi consumul:scaderea impozitului pe venit, devalorizarea principalelor devize: EUR, USD, dar si sistemul de incentive pus in aplicare de guver: programul «Prima de Casare », care a alimentat piata totala cu peste 30.000 de vehicule noi.

Se considera ca piata auto va avea o tendinta de mentinere, chiar relativa scadere in 2006, in conditiile in care contextul macro-economic se va schimba.