![]() XHost |
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
- scurt istoric al produsului
- fizionomia produsului
- pretul si conditiile de comercializare
- pozitia produsului in portofoliul de activitati al organizatiei
Clio III reprezinta cel mai nou produs dintr-o saga de succes a modelului
Clio bicorp, unul din cele mai bine vandute modele pe piata europeana.
Istoricul Clio II, predecesorul acestui model, este marcat de 3 etape
(3 faze: 1- 1999-2001 – faza 1 – lupta cu Peugeot 206 pentru
suprematie in topul de vanzari ale modelelor din clasa mica pe piata europeana;
faza 2 – 2002 – 2003 – foarte bune rezultate la nivelul
clientelei tinere 25-35 ani; faza 3 – 2004-2005 – animarea
produsului cu multiple serii limitate permite mentinerea in topurile europene).
In gama Renault, impreuna cu celelalte 2 modele: Twingo (citadina in 3 usi) si Modus(monovolumul de talie mica multifunctional), va acoperi intreaga arie de nevoi ale cleintilor din acest segment.
Clio III trebuie sa fie referinta in segmentul sau pentru siguranta
, habitabilitate si prestatii dinamice:
?habitabilitate si confort ireprosabile: leader in segmentul sau la nivelul
spatiului pentru pasagerii fata si spate// leader la nivelul volumului
interior 3.580 dm3;
? siguranta: al doilea vehicul Renault din aceasta clasa care obtine cotatia
maxima, de 5 stele, la testele de siguranta efectuate de organizatia independenta
Euro NCAP. Primul model in 3 usi care a obtinut aceasta cotatie.
? prestatii dinamice: un vehicul stabil si confortabil (gratie puntilor
fata si spate late, buna geometrie a puntii fata de tip pseudo McPherson),
foarte manevrabil (directie asistata electric variabila), o gama completa
de motorizari.
In ceea ce priveste arhitectura, s-a optat pentru mentinerea celor 2
tipuri de caroserii in 3 si 5 usi, cu 5 locuri: lungime de 3,99 m (+17.4
cm fata de Clio II, la nivelul unui Peugeot 306) , latime: 1,71 m, inaltime:
1,5 m), de unde un grad ridicat de:
? polivalenta – o citadina de vocatie dar si un vehicul pentru traseele
lungi;
? habitabilitate – spatiu interior generos;
? luminozitate – suprafete vitrate generoase, o vizibilitate spre
fata de tip panoramic (+2.4° fata de Clio II)
Oferta completa permite o gama larga de optiuni:
- 3 motorizari pe benzina si 2 diesel;
- 3 nivele de echipare;
- 2 cutii de viteze: manuala si automata;
- adica: 13 versiuni.
Caroserie disponibila in 15 culori tonice, rafinate, inedite (rosu,
albastru, verde, gri, bej, oliv, negru), care pun in evidenta personalitatea
Clio.
Descrierea produsului
O personalitate de exceptie
Design-ul CLIO III este expresiv, unic în segmentul sau în
care multe din masini se aseamana între ele. Partea din fata evoca
noua identitate de marca Renault, în timp ce partea din spate rupe
toate canoanele în materie de design, amintind de Vel Satis.
? În ceea ce priveste siguranta, CLIO III este cea mai singura masina din clasa sa, obtinând punctajul maxim, 5 stele, la crash-test-ul de referinta EURO NCAP. Este în acelasi timp primul vehicul din clasa sa care a obtinut punctajul maxim. Acest rezultat exceptional este datorat echipamentelor de siguranta si unei structuri a caroseriei inedite, acestea fiind descrise în cele ce urmeaza.
Siguranta activa
1) ABS cu repartitor electronic de frânare EBV+asistenta la frânarea
de urgenta
ABS-ul a permis deja îmbunatatirea distantei de oprire si conservarea
directiei prin regularizarea frânarii în situatii de urgenta
în vederea evitarii fenomenului de blocare a rotilor si deci de
alunecare în special pe solurile putin aderente. Studii realizate
de Renault în cursul ultimilor ani au demonstrat ca multi soferi
nu exercita, în situatii de urgenta, o forta destul de puternica
pe pedala de frâna si au tendinta în acelasi timp de a slabi
pedala prea devreme, chiar înainte de oprirea completa a vehiculului.
În cadrul aceleiasi frânari de urgenta si în conditii
identice, distantele de oprire variaza considerabil de la un sofer la
altul. AFU-ul urmareste deci sa ofere acelasi nivel de frânare si
deci aceeasi prestatie de siguranta pentru toate categoriile de soferi.
Sistemul permite, via un senzor care masoara viteza de apasare a pedalei
de frâna, detectarea unei situatii de frânare de urgenta.
Repartitorul electronic de frânare EBV utilizeaza din plin sistemul
de frânare pe puntea spate.
2) Discuri si pneuri de dimensiuni mai mari
CLIO III are o aderenta la sol ireprosabila atât în timpul
rularii, cât si al frânarii, fiind conform testelor de frânare
AMS, lider în segmentul sau, cu o distanta de oprire de 38 m (de
la 100 km/h la O km/h). Acest rezultat a fost obtinut gratie discurilor
fata de 260 sau 280 mm, discurilor spate de 240 mm, cât si anvelopelor
largi de 15 sau 16 toli,Michelin sau Continental, care combina rezistenta
la rulare cu o excelenta capacitate de frânare.
Cu CLIO III s-a realizat un progres pe planul comportamentului de frânare
(o mai buna aderenta) si pe planul sigurantei datorita latimii pneului
care autorizeaza dezaccelerari mai importante datorita cuplului de frânare
superior.
Astfel, în termeni de confort la frânare (agresivitate), distanta
de oprire si comportament la încalzire, CLIO III are prestatii comparabile
cu cele ale lui Audi A3.
3) Directie asistata electric variabila
Toata gama CLIO III adopta o directie asistata electric variabila ceea
ce confera un comportament rutier deosebit. Astfel, în oras directia
este mai supla pentru a facilita manevrele, iar pe masura ce viteza creste
directia devine mai dura pentru o stabilitate îmbunatatita. Fata
de o directie asistata hidraulica traditionala, cu directia asistata electric
variabila se economiseste combustibil (0,2 l/100 km) si se beneficiaza
de o reducere cu 40% a numarului de componente, câstigându-se
astfel spatiu sub capota, acolo unde decimetrii cubi sunt pretiosi.
Siguranta pasiva
1) Airbag-uri adaptabile si centuri cu pretensionare si limitatoare de
efort integrate
Siguranta la CLIO III este unul din elementele centrale, atât pentru
sofer, cât si pentru toti pasagerii. CLIO III este dotat cu Sistemul
Renault de Protectie de a 3-a generatie (SRP3) care asigura un excelent
nivel de protectie pentru toate locurile, indiferent de morfologia pasagerilor.
Astfel, CLIUO III are 6 airbag-uri în serie, indiferent de versiune:
2 airbag-uri frontale adaptabile, 2 airbag-uri laterale torace pentru
locurile din fata si 2 airbag-uri laterale pentru cap pentru locurile
din fata si din spate.
În cazul unui soc de mai mica intensitate, airbag-ul frontal adaptabil
din partea soferului se declanseaza într-un volum de 45 litri, iar
în cazul unui soc puternic volumul airbag-ului creste la 60 litri.
Pentru airbag-ul adaptabil din partea pasagerului cele doua volume sunt
90 si 120 litri, pentru un soc de mai mica, respectiv de mai mare intensitate.
Centurile de siguranta sunt adaptabile, cu dubla pretensionare si limitator
de efort integrat pentru locurile din fata, iar pentru locurile din spate
centurile de siguranta poseda pretensionare simpla pentru locurile laterale
si limitator de efort pentru toate cele trei locuri.
2) Structura caroseriei
Structura CLIO III este de asemenea deosebita. Este un vehicul conceput
din oteluri cu o Foarte Foarte Înalta Limita de Elasticitate (TTHLE),
care absorb energia si disipeaza mai bine energia cinetica. Astfel structura
caroseriei este reactiva, datorita partilor din fata si din spate care
actioneaza ca zone cu deformare programata pentru a evita intruziunea
oricarui element mecanic în habitaclu si datorita numeroaselor insertii
în panourile usilor, plansa de bord si pedalier. În plus,
elemente precum coloana de directie si pedala de frâna retractabile,
dispozitivul antialunecare pentru locurile din spate fac din CLIO III
o veritabila celula de supravietuire în cazul unui impact.
Pe lânga acest nivel exceptional de siguranta, CLIO III ofera si
numeroase alte echipamente de asistenta la conducere care pot fi considerate
în acelasi timp si elemente de siguranta:
1. Sistem de Supraveghere a Presiunii în Pneuri (SSPP) care alerteaza soferul în legatura cu presiunea inadaptata din pneuri sau cu o posibila pana
2. Aprinderea automata a luminilor de avarie în caz de frânare brusca care semnaleaza celorlalti participanti la trafic un potential pericol, contribuind astfel la limitarea riscurilor coliziunilor provenind din spate
3. Aprinderea automata a farurilor în functie de luminozitatea
exterioara
(la trecerea printr-un tunel sau la caderea noptii)
4. Stergatoare parbriz cu senzor de ploaie si cadenta automata pentru care viteza de stergere variaza în functie de intensitatea ploii
5. faruri cu Xenon si sistem de spalare: lampile cu Xenon dau un mai mare randament luminos, vizibilitatea fiind optima; lungimea fasciculului luminos variaza functie de viteza
Un interior confortabil si bine conceput
Sportivitatea sugerata de design-ul exterior se regaseste si în interior, mai precis la postul de conducere care este structurat ca un cockpit în jurul soferului: viziera de tip “moto”, indicatoare de bord regrupate în fata soferului, frâna de mâna de tip “avion”.
CLIO III este printre primele automobile de serie care înglobeaza conceptul “Touch Design” , comenzile fiind la îndemâna conducatorului auto, placute la manevrare si utilizate firesc. Ergonomia este astfel împinsa la maximum datorita materialelor ale caror caracteristici vizuale si tactile inspira dorinta de a le folosi.
Conceptul de “masina fara cheie”, lansat în serie
odata cu Laguna II, este valabil si pe CLIO III, fiind disponibil cardul
cu telecomanda.
Cardul este un ansamblu modern, mai simplu, mai practic care confera un
confort maxim de utilizare si îmbunatateste nivelul de protectie
contra furtului. Sistemul functioneaza cu ajutorul tehnologiei de radiofrecventa
si se prezinta sub forma unui card de formatul unei carti de credit.
CLIO III propune, functie de versiune, numeroase echipamente care se constituie în prestatii de confort: aer conditionat cu reglare automata, geamuri electrice fata si spate cu impuls si sistem antiprindere, volan reglabil pe înaltime si în profunzime, oglinzi electrice si cu degivrare, radio HI FI Cabasse 4X35W cu magazie CD în plansa de bord, trapa panoramica cu actionare electrica (cea mai mare din categoria sa cu o suprafata totala de 1,32 m2).
Pret inca nestabilit, insa superior celui la care se comercializeaza Clio II.
Obiective:
I)Capitalizarea imaginii bune pe care o are Clio in Europa, dar si in
Romania (nu trebuie uitat ca versiunea sedan a acestui model, Symbol,
reprezinta 50% din vanzarile Renault in Romania)
II)Separarea imaginii Clio III fata de Symbol (care nu va fii reinnoit
ca produs, ci va beneficia de un face-lift in toamna 2006) si impunerea
Renault pe sub-segmentul bicorp al clasei mici.
III)Consolidarea personalitatii Clio pe teritoriu comunicational al seductiei,
insa de evitat copierea pozitionarii Peugeot 206/207